Organisatieadviezen die werken.
Ik zie het functioneren van een organisatie vooral als resultaat van kennis, ervaring en inzicht. Verbeteren kan alleen maar slagen door eerst samen tekortkomingen in kaart te brengen. Het gaat om het verzamelen van kennis vanuit de organisatie en niet over de organisatie. Dat samen in kaart brengen geldt ook voor de verbetersuggesties. Een proces van voortdurende afstemming met management en betrokken medewerkers van de organisatie. Dat zorgt voor veranderingsgezindheid en een advies dat werkt.
Samen buigen we ons in eerste instantie over de vraag ‘Wat is hier aan de hand?’ We zullen samen een scherp antwoord formuleren op die vraag. Hoe scherper het gezamenlijk antwoord op die vraag, hoe steviger de bodemplaat die we samen aanbrengen. Op die bodemplaat kunnen we dan verdieping na verdieping verder bouwen aan een advies ‘dat staat’.
Ik ga voor een kortdurend adviestraject met een direct tastbaar resultaat dat werkt. Waar nodig zorg ik voor een trainingstraject . Samen iets doen, samen iets maken en oplossen is het credo. Daarbij kijken we wel naar wat er niet goed is gegaan, maar we leggen vooral de nadruk op hoe dingen beter kunnen. Zoveel effectiever en zoveel leuker!
In een organisatie adviestraject ga ik uit van een aantal succesfactoren: